Wednesday, February 22, 2012

Mee Udang Mak Jah Wangsa Maju

Last week kami di ofis dok bercerita pasal Mee Udang Mak Jah Kuala Sepetang. Kebetulan parents-in-law Ayu ke sana dan siap tapaukan mee udang ni untuk menantu kesayangan mereka ni. Kata Ayu memang best. Terasa manis dan fresh udangnya. Dan kebetulan Khairul pulak kata Mak Jah dah buka branch di Wangsa Maju dan dia pun dah rasmikan kedai tu.

mee udang mak jah di kuala sepetang..

mee udang mak jah cawangan wangsa maju..

note : thanks to pakcik google for the above photos..

Sejak bercerita pasal mee udang nih, tekak rasa macam teringin je nak makan mee Mak Jah ni. So semalam Khairul dengan baik hatinya pergi mentapaukan kami mee udang ni di Wangsa Maju nun. 
 

ni la rupanya mee udang itu.. memang penuh dengan udang yang bagak2.. myself punya ada 8 ekor.. puas makan.. bukan setakat udang yang bagak, cili jeruknya pun dipotong besar2.. terasa keenakannya..

udang 5 ekor pun dah penuh semangkuk.. mee dah habis tinggal udang.. save the best for last..

nak juga rasa nasi goreng udangnya.. tapi nasinya kering sedikit.. ada 4 ekor udang yang saiz kecil skit.. siap ada kuah udang..

Kami order mee udang special RM12 dan nasi goreng biasa RM8. Ayu kata rasanya sama, cuma udang kurang fresh sket compare tu Kuala Sepetang. Ye la kat sanakan dekat dengan lokasi udang naik, pas tu terus masuk kuali/periuk. Yang ni, udang2 tu naik lori dulu dan travel lebih sejam, tu yang dah kurang sikit rasa.

Ikut kata Khairul, mee nye sket aje sebab udang2 yang banyak tu dah makan mee yang dok skali dalam mangkuk. Tu sebab mee dah kurang, nampak udang je penuh he he..

Terima kasih daun keladi Khairul, next time boleh belikan menu lain untuk kami lagi :D


6 comments:

  1. kena cuba ni...
    tergoda tgok udang yg penuh mangkuk tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. he he shud try kak.. dan rasanya kalo mkn kat situ mesti lagi best.. mkn panas2..

      Delete
  2. Replies
    1. laa naper tak cakap nak jugak.. next dah menu lain plak :D

      Delete
  3. Nak ajak udi makan situ gak la.. Tliur la plak

    ReplyDelete
    Replies
    1. teringin gak he he.. pergi jgn tak pi.. nak ajak kami temankan pun okeh jer o_o

      Delete