Monday, July 2, 2012

Seni Ukiran Pasir @ PD

Last Saturday kami ke pantai untuk menjengah National Sand Sculpture Championship 2012. Itu pun ibucuk yang bagitau. Bila google, tengok venue kat Pantai Saujana. Hah, kek mano pulak pantai ni, almaklum dah terbiasa sebut batu brape aje, tanpa ada nama. Rupanya kat pantai Batu 4, camtu dekat aje la kat rumah nenek Tom. 

official page via politeknik pd 

mari singgah dan lihat..

huge sculpture with all the sponsors and organisers

Kami pergi dalam pukul 12 tengahari. Work still in progress. Tanya peserta yang ada, "kena complete by bila nih?" "Dalam pukul 3 kena siap kak!" Lama lagi nak tunggu, ok kita balik dulu la..

Kami sempat melihat the making of sculpture : 




Around 4 o'clock kami datang balik. Saje suka nak tengok. By this time event pun dah concluded. Myself tak sure plak siapa yang menang. The officials tengah bergerak from one sculpture to another, and commented on the output.

Setelah peserta2 berhempas pulas selama beberapa jam, inilah hasilnya : 













View of the completed sculpture :
  


As usual, kalau dah jumpa pasir, anak2 pasti nak tulis nama juga..



Anak2 seronok la dapat tengok ukiran pasir yang ada. Selalu yang mereka buat skala cinonit aje. Siap cakap nanti kita piknik lagi dan kita buat yang besar macam tu ye ibu. Ibu seperti biasa, ok..   

Salah satu usaha yang bagus untuk mempromosikan industri pelancongan di Negeri Sembilan. Unfortunately the crowd was not there. Mungkin juga promosi yang kurang (sebab myself pun tahu dari orang KL ha ha). Tahniah kepada yang menang, dan kepada yang lain, takpe next year boleh cuba lagi..



No comments:

Post a Comment