Thursday, December 9, 2010

Work @ Seoul

March ‘09, I had the opportunity to visit Seoul, South Korea for the Transfer Knowledge programme, between my company and Korea Exchange (KRX). Memang teruja sungguh masa tu.. Even tho nak pi keje kan, but still I’m off to another country. There were four of us going. The other 3 colleagues bawa family. Myself.. going alone since husband dah ada komitmen lain.

Masa nak pergi, ada la study sikit2 pasal Seoul. A few friends yg dah pernah pergi (masa preliminary stage of the project) dok habaq mana nak pi jalan, mana nak pi shopping. Time different : Seoul 1 hour ahead of KL. Currency – KRW won. Weather - quite cold, baru lepas winter. Mobile - kena guna 3G, or else tak connected.

sedih nak tinggal anak..

16 Mar ’09, morning, we landed safely at Incheon International Airport, after 8 hours dok dlm flight. Nasib baik flight malam, blh tido aje. Sampai pagi tu,memang sejuk sesangat. He he.. Orang tak biasa kan... Mr Namserk Ko dah siap tunggu, trus bwk ke Fraser Place. Naik mini bus KRX lebih kurang 1 ½ jam from airport. Fraser is kind of a service apartment. . Memang ok sgt tmpt ni, fully furnished. I dpt 1 room, since I datang sorang je kan. Yang paling tak lupa ada bidet, first time I tengok dan guna (jakun sikit la). Kelakar je rasanya.. 

#202, Uijuro 1-Ga,
Jung-gu, Seoul

Disebabkan baru lepas winter, pokok2 pun tinggal kayu aje.. nampak mcm mati kan.. tapi actually cantik sesangat..


suasana waktu petang yg nyaman

 Later, I will take you to the places yg I sempat pergi melawat while I was  there.

No comments:

Post a Comment